Polecany post

Spis recenzji...

czyli porządek musi być! Jak już człowiek dłużej, niż rok prowadzi bloga, to może pogubić się, o jakiej książce pisał, a o jakiej nie.  Pos...

wtorek, 8 listopada 2016

Ciąg dalszy nastąpił

Ciąg dalszy nastąpił, czyli "Harry Potter i przeklęte dziecko".

Tytuł oryginału: Harry Potter and the Cursed Child
Tłumaczenie: Małgorzata Hesko-Kołodzińska, Piotr Budkiewicz
Data wydania: 22 października 2016
ISBN: 9788380082281
Liczba stron: 368

Serię "Harry Potter" przeczytałam milion razy. Z niecierpliwością oczekiwałam na kolejny tom. W zasadzie pogodziłam się, że już nie powrócę do Hogwartu.
Okazuje się jednak, że póki żyje autor wszystko jest możliwe. I że ponownie powrócimy do Hogwartu. Zastanawiałam się, jak będzie wyglądała szkoła, w której uczą się dzieci Harrego, Rona i Hermiony. I o czym będzie książka, skoro Voldemort nie żyje.

O czym jest książka? Nie chcę spojlerować, więc określę to jednym słowem. CZAS. Książka jest o czasie.
Nie można zmienić przeszłości, a próba jej zmiany może przynieść negatywne skutki.
Gdybyśmy mieli możliwość cofnąć się w czasie i zabić Hitlera nie wiadomo jakie byłyby konsekwencje tego czynu. Może nastałby ktoś gorszy? A może wojna drążąca Europę trwałaby dziś?
Przy okazji poznałam parę alternatywnych historii "co by było gdyby..."
Dowiedziałam się, co główni bohaterzy robią po ukończeniu Hogwartu.

Są różne opinie o książce. Ja zaliczam się do fanów. Książka bardzo mnie się podobała i nie przeszkadzało mi to, że ma budowę dramatu. I przeczytałam bardzo szybko. A teraz oczekiwanie na film. A raczej filmy, mogę się założyć, że powstaną przynajmniej dwa. Przemawia za tym kasa, oraz to, że w dwóch częściach można zmieścić więcej wątków.

1 komentarz:

  1. Trafne spostrzeżenie na temat czasu - przeszłość lepiej zostawić na swoim miejscu, chociaż nie powiem, bo bardzo ciekawie było poczytać sobie na temat "co by było gdyby" :)

    OdpowiedzUsuń