Polecany post

Spis recenzji...

czyli porządek musi być! Jak już człowiek dłużej, niż rok prowadzi bloga, to może pogubić się, o jakiej książce pisał, a o jakiej nie.  Pos...

niedziela, 15 kwietnia 2018

Celibat, celibat...

 Celibat. Opowieści o miłości i pożądaniu - Marcin Wójcik



Wydawnictwo: Agora SA
Data wydania: 13 września 2017
ISBN: 9788326825514
Liczba stron: 304


Celibat, małżeństwa księży. Bardzo kontrowersyjny temat. Kij w mrowisko.

Jestem osobą wierzącą. Przez cały okres studiów należałam do Duszpasterstwa Akademickiego. Niemal codziennie byłam w Kościele Akademickim.
Dwóch moich duszpasterzy założyło rodziny. Świetni kaznodzieje i spowiednicy. Bardzo lubiani przez młodzież. Na pielgrzymce z nimi byłam.
A jednak...
Coś poszło nie tak.

Mimo to uważam, że celibat nie jest zły. Zniesienie celibatu wcale nie zlikwiduje problemów, a wręcz przeciwne - pojawią się nowe. Księża zdradzający żony. Rozwody księży. Księża dręczący żony i dzieci [takiego wypadku dotyczy ostatni reportaż, o kobiecie, która poślubiła batiuszkę. Pop to obraźliwe słowo, dowiedziałam się tego z książki].
Syndrom dorosłego dziecka duchownego.
Poza tym co ma zrobić ksiądz, gdy wzywam go do umierającej babci, a jego żona akurat zaczyna rodzić? Czy służba kapłańska nie byłaby kosztem rodziny?

Niektóre reportaże były dobre, inne podobały i się mniej.
Jednym z najsłabszych według mnie był fikcyjny pamiętnik kleryka.
Nie znałam kardynała Macharskiego i nie wiem, czy strzelał focha, jak mu ministrant/kleryk w niewłaściwej kolejności ampułki albo cingulum nie tak podał.

1 komentarz: