Polecany post

Spis recenzji...

czyli porządek musi być! Jak już człowiek dłużej, niż rok prowadzi bloga, to może pogubić się, o jakiej książce pisał, a o jakiej nie.  Pos...

piątek, 10 kwietnia 2015

Bez tytułu...

Kontynuuję czytanie książek z serii "Cała Polska czyta dzieciom". Ostatnio przeczytałam dwie z nich. Pierwszą z nich jest "Wielkie czyny szympansa Bajbuna Mądrego. Nadwornego doradcy króla jegomości lwa Samby Mocnego". Dość długo przeleżała na półce. 
Wydawnictwo: Polityka
Data wydania: 2007
ISBN: 9788361174080
Liczba stron: 108

Żałuję, bo książka bardzo mi się podobała. Aż się uśmiechałam, gdy czytałam o królu Sambie oblizującym się na widok tłustego udźca antylopy. A że antylopa przychodzi do króla z petycją, więc pożreć jej nie wypada. Poza tym dowiedziałam się paru pożytecznych rzeczy, takich jak:
- jak lew został królem zwierząt
- dlaczego zebra ma czarne pręgi na skórze
- dlaczego żyrafa ma długą szyję
- dlaczego hiena płacze po nocach
- dlaczego ichneumon niszczy węże
- dlaczego jeżozwierz ma zamiast sierści kolce
- dlaczego nosorożec ma róg na nosie
- jak krokodyl zdobył wykałaczkę do zębów
- dlaczego szyszkowiec pokryty jest rogową łuską
- dlaczego struś nie lata

Oczywiście jest i doradca króla - szympans Bajbun Mądry. To on pomaga rozwiązywać spory zwierząt. 
Polecam czytać z tabletem. Wtedy będzie można sprawdzać, jak dane zwierzę wygląda. Sama nie wiedziałam, że jest tyle rodzajów antylop. A o szyszkowcu nigdy nie słyszałam.

Drugą książką jest książka "8+2 i ciężarówka" norweskiej pisarki Anne-Catharina Vestly. Jest to moje pierwsze spotkanie z tą autorką i chyba pierwsze z literaturą norweską (albo jedno z pierwszych). Autorka jest mało znana, na język polski zostały przetłumaczone tylko trzy książki tej autorki. Autorka zmarła stosunkowo niedawno, w 2008 roku. 
Tłumaczenie: Adela Skrentni
Tytuł oryginału: Åtte små, to store og en lastebil
Wydawnictwo: Polityka
Data wydania: 2008
ISBN: 9788361174202
Liczba stron: 126


Książka opowiada o rodzinie wielodzietnej. Matka, ojciec i ośmioro dzieci.  Lubię i cenię takie rodziny. Dwójka moich znajomych ma pięcioro dzieci. Mieszkają jednak w bardziej komfortowych warunkach.  Rodzina opisywana w książce mieszka w pokoju z kuchnią. Ojciec rodziny jest kierowcą - jeździ ową ciężarówką. Dlatego rodzina jest zrozpaczona, gdy samochód zostaje skradziony.  Sprawca i samochód zostaje znaleziony. Nie będę wiele zdradzała, ale powiem tyle, że zakończyło się to przyjaźnią.  Ciężarówką wyjeżdżają też na zorganizowane naprędce przez ojca wakacje. Pod koniec książki rodzina przeprowadza się do bardziej przestronnego lokum. Książka na tyle mnie zainteresowała, że sięgnę po następną część - "8+2 i domek w lesie". 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz