Polecany post

Spis recenzji...

czyli porządek musi być! Jak już człowiek dłużej, niż rok prowadzi bloga, to może pogubić się, o jakiej książce pisał, a o jakiej nie.  Pos...

sobota, 6 czerwca 2015

Czwarty tom trylogii ;)

"Wolę jeść żarcie z puszki, niż dusić się we frakcji..." s.21

Tłumaczenie: Marta Czub
Tytuł oryginału: Four
Wydawnictwo: Amber
Data wydania: 7 października 2014
ISBN: 
9788324151820
Liczba stron:303

Ciekawe, co zrobiłby Tobias,gdyby nie wdał się w pogawędkę z jednym z Bezfrakcyjnych...

Trochę bałam się tej książki. Książka, mimo, że jest prequelem, została napisana jako ostatnia. Dodatek do trylogii, tom 0.5, prequel, przedwstęp...
Ja czasami posługuję się określeniem wymyślonym przez redaktorów jednego portalu "czwarty tom trylogii" ;)
Bałam się, że to będzie syf, kiła i mogiła. Że książka będzie pisana na siłę. Tymczasem przeżyłam pozytywne zaskoczenie. Książkę czytało się przyjemnie.

Książki czytałam w kolejności, w jakiej zostały napisane. Ktoś mi powiedział, że już po pierwszym tomie można sięgnąć po "Cztery". Nie zaufałam, bałam się spojlerów.
Ale potwierdzam. Akcja "Cztery" tylko w niewielkim stopniu nakłada się na pierwszy tom "Niezgodnej".  Książka składa się z czterech rozdziałów:
- Transfer
- Nowicjusz
- Syn
- Zdrajca
- dodatek o Tris (kilka krótkich opowiadań) z perspektywy Tobiasa

Właściwie tylko ostatnia część jest wspólna z pierwszym tomem. Tobias odkrywa planowany atak na Altruistów, ale o samym ataku nie ma ani słowa. Ani o użyciu nowego rodzaju serum. Rozdział kończy się. Za to jest tu trochę o Dniu Wyboru Tobiasa, o jego nowicjacie w Nieustraszonych i o zmianach, jakie zaczęli wprowadzać w tej frakcji.
Książkę czytałem jeden dzień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz