Polecany post

Spis recenzji...

czyli porządek musi być! Jak już człowiek dłużej, niż rok prowadzi bloga, to może pogubić się, o jakiej książce pisał, a o jakiej nie.  Pos...

niedziela, 21 lutego 2016

Bella i Sebastian

Wydawnictwo Rebis
Tłumaczenie: Monika Szewc-Osiecka
Tytuł oryginału: Belle et Sebastien
Data wydania: 19 listopada 2013
ISBN: 9788378184737
Liczba stron: 384

Chciałam najpierw przeczytać książkę. Ale...
Książka powstała na podstawie scenariusza filmowego, więc w tym wypadku pytanie "co najpierw - książka, czy film" jest pozbawione sensu.
"Książka Bella i Sebastian", wolna adaptacja znanej polskiemu czytelnikowi powieści Cecile Aubry (1965, pierwsze polskie wydanie 1975) oraz serialu przygodowego o tym samym tytule (1965), to swoisty hołd, jaki autor składa ulubionym bohaterom swojego dzieciństwa". (notatka o autorze, str. 335)
Akurat dla mnie nieznanej...
Poniżej - okładki książki napisanej przez Cécile Aubry.

gdzieś w necie
W dzieciństwie nie zetknęłam się z tą książką...

Akcja książki toczy się w roku 1943, w małej francuskiej alpejskie wiosce, w pobliżu granicy ze Szwajcarią. Do Szwajcarii organizowane są przerzuty uciekinierów, głównie Żydów.
Tutejsi ludzie trudnią się wypasem owiec, więc postrach budzi tajemnicza atakująca zwierzęta bestia.
Jednym z bohaterów jest osierocony ośmioletni chłopiec Sebastian. Chłopca wychowuje dziadek. Chłopiec nie chodzi do szkoły. Dziecko jest przekonane, że jego matka znajduje się w leżącej tuż za górami Ameryce.
Sebastian nie daje wiary w opowieści o bestii, między innymi dlatego, gdy napotyka zdziczałego psa postanawia go oswoić.

Na początku sceptycznie podchodziłam do książki (bo to adaptacja), jednak historia ta mnie wciągnęła. I wzruszyła.
- Wzruszyłam się, gdy Sebastian opiekował się ranną Bellą
- Wzruszyłam się, gdy Bella stanęła w obronie atakowanego przez wilki stada
- Wzruszyłam się, jak Bella uratowała lekarza, a potem wygrzebała z lawiny Niemca
Potem przeżywałam wyprawę Belli, Sebastiana i... przez góry.

Żałuję, że nie zetknęłam się z oryginałem - książką napisaną przez Cécile Aubry. Bo z adaptacjami różnie bywa. Mam traumę po adaptacji Oliwiera Twista :|

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz