Polecany post

Spis recenzji...

czyli porządek musi być! Jak już człowiek dłużej, niż rok prowadzi bloga, to może pogubić się, o jakiej książce pisał, a o jakiej nie.  Pos...

niedziela, 6 kwietnia 2014

Mały ranking

Chciałabym napisać kilka opinii, ale różne rzeczy stają na przeszkodzie. Internet, choroba zwierzaka, itp.
Chciałabym napisać o "Igrzyskach śmierci", o książkach Astrid.
Aby przełamać złą passę podam ranking kwartalny - książek, które udało mi się przeczytać przez trzy miesiące. Niektórzy takie podsumowania robią raz w miesiącu. W tym roku postanowiłam podawać liczbę stron. Liczba ta jest jednak tylko szacunkowa - wszak wiadomo, są e-booki. Także poszczególne wydania mogą się różnić, jeśli idzie o objętość.

STYCZEŃ 2014

1. Alicja po drugiej stronie lustra – Lewis Carroll (112 s.)
2. Zwiadowcy. Płonący most (Księga Druga) – John Flanagan (350 s.)
3. Zwiadowcy. Ziemia skuta lodem (Księga Trzecia) – John Flanagan (350 s.)
4. Zwiadowcy. Bitwa o Skandię (Księga Czwarta) – John Flanagan (392 s.)
5. Zwiadowcy. Czarnoksiężnik z Północy (Księga Piąta) – John Flanagan (383 s.)
6. Zwiadowcy. Oblężenie Macindaw (Księga Szósta) – John Flanagan (380 s.)
7. Krótka historia geniuszy – Bill Bryson (384 s.)
8. Magda, miłość i rak – Alina Mrowińska (224 s.)
9. Dzika droga – Cheryl Strayed (512 s.)
10. Zbrodnie robali. Wesz, która pokonała armię Napoleona, i inne diaboliczne insekty – Amy Stewart (256 s.)
11. Adrian Mole. Szczere wyznania – Sue Townsend (163 s.)
12. Zbrodnie roślin. Chwast, który zabił matkę Abrahama Lincolna i inne botaniczne okropieństwa – Amy Stewart (240 s.)
13. Ocean na końcu drogi – Neil Gaiman (216 s.)
14. Lato Muminków – Tove Jansson (192 s.)
15. Czekając na kata – Piotr Pytlakowski (144 s.)
16. Kalendarzyk niemałżeński – Dorota Wellman, Paulina Młynarska-Mortiz (304 s.)
17. Adrian Mole. Na manowcach (228 s. )
18. Sexy mama. Jedz, chudnij i ciesz się sobą – Katarzyna Cichopek (224 s.)
19. Szósta Klepka – Małgorzata Musierowicz (188 s.)
20. Nowe psoty Emila ze Smalandii – Astrid Lindgren (122 s.)


LUTY 2014

21. Niezwykłe światy Arabelki – Łaszkiewicz Edyta (122 s.)
22. Ja, kapitan – Tadeusz Wrona (220 s. )
23. Zezia, Giler i Oczak – Agnieszka Chylińska (142 s.)
24.   Wszystkie stworzenia duże i małe – James Herriot (338 s.)
25. Zwiadowcy. Okup za Eraka - John Flanagan (472 s.)
26.   Zwiadowcy. Królowie  Clonmelu - John Flanagan (472 s.)
27. Koci taksówkarz – Sari Peltoniemi (164 s.)
28. Zwiadowcy. Halt w niebezpieczeństwie - John Flanagan (512 s.)
29. Zwiadowcy. Cesarz Nihon-Ja – John Flanagan (566 s)
30. Zwiadowcy. Zaginione  historie – John Flanagan (510 s.)
31. Zwiadowcy. Królewski zwiadowca.  – John Flanagan  (487 s.)
32. Detektyw Blomkvist – Astrid Lindgren (176 s.)
33. Kati w Paryżu  - Astrid Lindgren (176 s.)



MARZEC 2014

34. Adrian Mole. Czas cappuccino – Sue Townsend (301 s.)
35. List do matki. Wyznanie miłości – Waris Dirie (160 s.)
36. Taniec szczęśliwych cieni – Alice Munro (352 s.)
37. Serce – Edmund de Amicis (214 s.)
38. Ostatnia przygoda detektywa Noska – Marian Orłoń (136 s.)
39. Eli, Eli – Wojciech Trochman (152 s.)
40. Przygody kota Filemona – Sławomir Grabowski, Marek Nejman (280 s. )
41. Oto jest Kasia (160 s.)
42. Rasmus, rycerz Białej Róży – Astrid Lindgren (143 s.)
43. Rasmus i włóczęga – Astrid Lindgren  (191 s.)
44. Igrzyska śmierci – Suzanne Collins (350 s.)
45. W pierścieniu ognia – Suzanne Collins (358 s.)
46. Kosogłos – Suzanne Collins – (372 s.)
47. Rasmus, Pontus  i pies Toker – Astrid Lindgren – (174 s.)
48. O psie, który jeździł koleją – Roman Pisarski – (56 s.)


Na 48 pozycji 45 zostało wypożyczonych z biblioteki. Tak więc mam zaległości, jeśli idzie o wyzwanie biblioteczne. 31 pozycji zrecenzowanych, Marto! Czyli czternastu recenzji brakuje.

Nie mam ochoty pisać opinii o niektórych książkach. O ile bardzo mile wspominam "Przygody kota Filemona" i mam zamiar coś o tej książce napisać, to już o

książce "Niezwykłe światy Arabelki" – Łaszkiewicz Edyty nie wiem, co napisać. Nie przepadam za pisaniem krytycznych opinii, ale książka nie podobała mi się. Nie polubiłam Edwarda - Chłopca o Makaronowych Włosach, Lisiej Dziewczynki, Trojaczków.
A ilustracje - makabra! Właściwie jeden szczegół sprawia, że ilustracje nie podobają mi się. A są to oczy bohaterów. Według mnie pasują do horrorów.
Brak mi także krótkiej notki biograficznej na temat Edyty Łaszkiewicz. Może jestem ignorantką, ale do tej pory nie słyszałam o tej pani.
Co mi się w książce podobało? Tytuły niektórych rozdziałów.

Niezwykłe światy Arabelki
Wydawnictwo: Skrzat
Data wydania: 16 października 2013
ISBN: 9788374378680
Liczba stron: 128

Bardzo ciekawa recenzja jest tutaj. Można zobaczyć także ilustracje. Nie zniechęcam do przeczytania książki. Wam może się ona spodoba. Ponoć jest odpowiednia dla fanów "Alicji w Krainie Czarów". Fanką "Alicji..." nie jestem.  Książce mówię nie.

Udało mi się przeczytać 48 książek łącznie liczących 12.630 stron. 45 książek przeczytałam po raz pierwszy, 3 z nich to "déjà vu". A raczej "déjà lu" ;)

Za hit uznaję serię "Zwiadowcy", "Przygody kota Filemona" i "Igrzyska śmieci".

2 komentarze:

  1. Widzę, że nie tylko mi "Niezwykłe światy Arabelki" się nie spodobały :) Tyle tylko, że mi udało się coś o tej książce napisać ;) Jeśli będziesz mieć ochotę, zajrzyj, skomentuj :) http://magicznyswiatksiazki.pl/niezwykle-swiaty-arabelki-edyta-laszkiewicz-recenzja/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skomentowałam wpis. Na Twoim Blogu chyba nie ma możliwości logowania się przez Google...

      Usuń