Polecany post

Spis recenzji...

czyli porządek musi być! Jak już człowiek dłużej, niż rok prowadzi bloga, to może pogubić się, o jakiej książce pisał, a o jakiej nie.  Pos...

poniedziałek, 4 listopada 2013

Poczytaj mi mamo!

Gdy byłam mała miałam wiele małych książeczek. Każda przedstawiała jakaś jedną zabawną historyjkę. Niestety, owe książeczki zaginęły. Pamięć o nich jednak pozostała.
Dzięki wydawnictwu "Nasza Księgarnia" miałam szansę powrócić do krainy dzieciństwa. i przypomnieć sobie zapomniane historie. Nie całkiem zapomniane. Tkwiły gdzieś w zakamarkach duszy. Czytając mówiłam w duszy: "pamiętam te obrazki"! Czytałam trzy części. Księga czwarta i "Poczytaj mi mamo jeszcze raz" przede mną. A sięgnę po nie z pewnością.
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
data wydania: 10 listopada 2010
ISBN: 978-83-10-11914-8
liczba stron: 280
We wstępie do wydania można przeczytać : „W „Poczytaj mi mamo. Księdze pierwszej ” otwieramy drzwi do pełnego magii i nostalgii królestwa naszego dzieciństwa. Robimy to przede wszystkim z myślą o najmłodszych – dopiero odkrywających świat, który pokochali ich rodzice i dziadkowie. Ale zapraszamy wszystkich. Także i dorosłych, którym przepadły ich ulubione książeczki utracone bezpowrotnie na rzecz ciotecznej siostry… Nie trzeba być Alicją, żeby się skurczyć i nacisnąć tę małą klamkę. Wystarczy obrócić stronę.”
Postanowiłam więc skorzystać z zaproszenia. W pierwszym tomie znalazły się następujące opowiadania:

1. Daktyle – Danuta Wawiłow (il. Edward Lutczyn) – O zagubionych daktylach. Ktoś je zjadł, ale kto? Może goryle, może łasice. A może kawki albo szczypawki?

2. Noc kota Filemona - Sławomir Grabowski i Marek Nejman (il. Julitta Karwowska-Wnuczak). Każdy zna kota Filemona i Bonifacego. Oprócz wspomnianych kocurów w tym opowiadaniu występują także dziadek, babcia, parę myszek oraz skrzypiąca w łóżku deska.

3. Niebieska dziewczynka - Janina Porazińska (il. Zdzisław Witwicki) – Historia dziewczynki namalowanej przez Szymka, która wyszła zeszytu z obrazkami i zwiedzała okolice.

4. Kolczatek - Helena Bechlerowa (il. Danuta Przymanowska-Rudzińska) – Opowieść o jeżyku, który szuka miejsca na sen zimowy. Spotyka chochoł, kamień wierzbę. Te miejsca są niestety zajęte przez tajemniczych mieszkańców. Tajemnice skrywane przez chochoła, kamień, wierzbę jeżyk poznaje wiosną.

5. Wilczy apetyt - Sławomir Grabowski i Marek Nejman (il. Julitta Karwowska-Wnuczak) – Kolejne przygody Filemona i Bonifacego. Babcia z dziadkiem udają się na targ. Babcia wyciąga czerwona chustę, która dziadkowi przywodzi na myśl bajkę o wilku i Czerwonym Kapturku. Historie tę słyszą siedzące na piecu koty. Gdy babcia z dziadkiem wychodzą koty słyszą tajemnicze i budzące grozę dźwięki. Okazuje się, że to Szczeniak o wilczym apetycie.

6. Chcę mieć przyjaciela - Danuta Wawiłow
(il. Zbigniew Rychlicki) – Opowieść o Julce, która szukała prawdziwego przyjaciela. Kolejna opowieść o tym, czym jest prawdziwa przyjaźń. Na Anię, z którą nikt nie chce się bawić początkowo Julka nie zwraca uwagi.

7. Cień pradziadka - Sławomir Grabowski i Marek Nejman (il. Julitta Karwowska-Wnuczak) – Opowieść o pradziadku kota Feliksa. Pradziadek zgubił swój cień. Początkowo kot nie przejmował się tym. Okazało się, że zagubiony cień sprawia sporo kłopotów i trzeba go odzyskać.

8. Przygoda na balkonie - Helena Bechlerowa
(il. Maria Orłowska-Gabryś) - Opowieść o Szymku. Jest lato, ale Szymek nie może wychodzić, ponieważ ma nogę w gipsie. Szymkowi nudzi się. Większość dnia spędza na balkonie. Przypadkowo na jego balkonie ląduje latawiec. Należy on do innego chłopca – Pawła.

9. Agnieszka opowiada bajkę - Joanna Papuzińska
(il. Anna Stylo-Ginter). Agnieszka znalazła małego kotka. Aby go zatrzymać stosuje pewien trick i opowiada mamie bajkę o zagubionym, poszukującym mamusi kotka. Pomaga mu w tym piesek. Pokazuje mu dywan, szczotkę, radio i ludzką mamusię. Bardzo podobały mi się ilustracje – zagubiony kotek podobny jest do mojej kotki – Melki.



10. Zaczarowana fontanna - Helena Bechlerowa
(il. Elżbieta Gaudasińska) – O fontannie zamienionej w płaczącą wierzbę.

Książka zawiera także krótkie notki biograficzne o autorach. Przeznaczona jest dla czytelników od 0 do 100 lat :D .
Polecam.

Zastanawiałam się, czy wziąć udział w wyzwaniu, o którym pisała Mery. Nie jestem przekonana. Ale może spróbuję. Tym bardziej, że skończyłam czytać książkę o Daszeńce, o której też chcę napisać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz